Projemizde Target gördüğünde üç boyutlu bir cisim oluşturan örnek gerçekleştirmiştik.

<<Buradan>> bir önceki yazıya ulaşabilirsiniz.

Şimdi de aynı örnek içerisinde Target’ımızı gördüğünde bize hem 3 boyutlu cisim hemde Ses dosyası çalan örneği gerçekleştireceğiz. Bir önceki yazıda olduğu gibi bu yazıdakileri de Video olarak inceleyebilirsiniz.

 




Önce bir adet Game Object oluşturuyoruz. ses0.1Ve daha sonra ismini sound olarak değiştiriyoruz. Oluşturduğumuz game object bizim ses dosyamızı referans edecek bu yüzden Projemizin Assets klasörüne dilerseniz yeni bir klasör oluşturup dilerseniz oluşturmadan Ses dosyamızı sürükle-bırak yolu ile dahil ediyoruz.

ses1

 

Ben proje klasör içerisinde bir adet Source klasörü oluşturdum ve bunun içersine ses dosyamı ekledim.

ses2

Daha sonra projemde Image Target kısmı seçili iken iınspector pencerisinde Defaul Trackable Event kısmına geliyor ve DefaultTrackableEventHandler Scriptine birkaç satır kod eklemek için çift çıklayıp açıyorum.

ses3

ses4

Öncelikle Public bir değişken oluşturdum. Tür olarak AudioSource verdim.OnTrackingFound kısmının hemen altında Ses dosyamı çalıyorum ve kaybolduğunda ise durduruyorum.

ses5

Daha sonra projemde Image Target kısmı seçili iken iınspector pencerisinde Defaul Trackable Event kısmına geliyor ve DefaultTrackableEventHandler Scriptine birkaç satır kod eklemek için çift çıklayıp açıyorum.

ses6

Ses dosyamı oluşturduğum ve adını Sound2 olarak değiştirdiğim Game Object’imin içine sürüklüyorum.

ses7

Daha sonra içerisinde Ses dosyam olan objemi biraz önce dikkat ettiğimiz Scriptin altında bizden ses dosyası beklenen yere sürüklüyorum.ses8

İşlemler bitti. Bundan sonra ki aşamamız projemizi Android Platformuna Export edeceğiz ya da Windows Platformunda çalıştıracağız. İyi Çalışmalar.